Forum środkowo pomorskie forum asg Strona Główna
FAQ Profil Szukaj Użytkownicy
Grupy

Prywatne Wiadomości

Rejestracja Zaloguj
Galerie
Tuningujemy z Jazzmanem swoją klamkę :) Tutorial
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat >

Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
środkowo pomorskie forum asg > Technika

Autor Wiadomość
Jazzman



Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 558
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrzyce

Tuningujemy z Jazzmanem swoją klamkę :) Tutorial    

Na czym polega tuning i w ogóle po co się go stosuje?

Zacznijmy od podstaw, kupujemy klamkę za 700zł idziemy postrzelać i okazuje się że kulki mają fatalne skupienie już po 30 metrach i wolno lecą. W celu osiągnięcia lepszego skupienia kulki stosuje się lufy precyzyjne np. Prometheus, Deep Fire, Systema, gumki HU o odpowiedniej twardości, twardość gumki należy dostosować do panujących warunków pogodowych, pory roku i mocy repliki, twardsza = większa moc + pora letnia ( +15 stopni) miękka = niska moc (300-400FPS) wszystkie pory roku prócz lata. Można również zastosować dyszą która powinna mieć na wew. krańcach wypusty, są one po to by w trakcie zasysanie powietrza, dysza nie pociągnęła ze sobą kulki, w tym wypadku grozi to dubletem bądź złamaniem popychacza dyszy.
Zwiększenie mocy polega na wymienia podzespołów narażonych na wysokie obciążenia, a są to: Zębatki, tłok, głowica tłoka.
Zębatki "wzmocnione" wcale nie są wzmocnione, jest to w większości wypadków chwyt reklamowy, nie ukrywam skuteczny. Zębaki które uważam za słabe są to zębatki Tokyo Marui, zębatka tłokowa wykonana z aluminium.
Większość naszych zębatek jest wykonana ze stali, słabszej bądź mocniejszej, żeby rozróżnić które moga być lepsze, trzeba było by być, specjalistą c małym laboratorium, tutaj musimy zaufać producentowi.
Podział zębatek: High Speed, Oryginal Torque, Torque UP, Super Torque UP, Infinity Torque UP, Ultra Infinity Torque UP. Zębatki mogą być helikalne co oznacza że ich zęby są ustawione pod kątem ( jak w skrzynie biegów w samochodzie )
Torque - Przełożenie
Przykład:
M130 - T.U.
M140-M150 - S.T.U.
M160-M190- I.T.U.
M210 - U.I.T.U.
Miara wg. mnie
(Nigdy jeszcze nie odnotowano zniszczenia zębatek Prometheus poprzez wstawienie mocnej sprężyny)
Dlaczego większe przełożenie? Dlatego by nie zamęczyć silnika i akumulatora.
Im większa sprężyna i mocniejsza, tym większe naprężenia i obciążenia dla silnika i zębatek.
Silnik dobieramy do repliki wg. sprężyny, przełożenia zębatek.
Jeśli mamy M150 i zębatki S.T.U. silnik powinien być przystosowany do pracy przy większych obciążeniach i dawać możliwie jak największy R.O.F. ( Rate Of Fire - "szybkostrzelność ) Przykład: M150 zębatki I.T.U. silnik: Systema Magnum, G&P M140, ICS Turbo 3000, Hummer.
Jeśli chcemy wstawić silnik High Speed, zębatki powinny High Speed bądź Org. Torque jak i sprężyna max M120, należy również pamiętać że nawet silniki H.S. Systemy po pół roku mogą stracić walory i kręcić się wolniej.
Tłok jest częścią która najczęściej się psuje. Psuje się dlatego że on zbiera największe obciążenia z zębatek i sprężyny, jego zęby przy mocniejszych tuningach powinny być ze stali a korpus tłoka nie powinien być otwarty (Deep Fire)
Tłok należy również dopasować do zębatek, po założeniu wykonać jeden obórt zębatką tłokową aby sprawdzić czy zazębienie przebiega bez zacinania.
Łożyska - Ślizgowe ze stali mogą być stosowane do każdej sprężyny.
Łożyska toczne, tutaj wszystko zależy od wielkości: 6mm max M130 7mm max M160-M170 8mm praktycznie z każdą sprężyną.
Zestawy cylindra Bore Up powodują przyrost mocy przy sprężynach powyżej M120. Są to zestawy o trochę większej średnicy niż stokcowe, około 1,5mm.
Głowice tłoka należy dopasować do głowicy cylindra: wyciszone do głowic cylindra z lejkiem, płaskie głowice tłoka do płaskich cylindra, w przeciwnym razie na bank któraś się posypie.
Cylinder typ 0 czyli bez otworu z boku, jest stosowany do lud o dł.pow. ~366mm ponieważ objętość cylindra powinna być równa objętości lufy.

Dobra, tyle powinno wam wystarczyć Razz Nie chce mi się więcej pisać i mam nadzieje że będzie mniej pytań do mnie.


Ostatnio zmieniony przez Jazzman dnia Śro 7:58, 06 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Post Wto 18:02, 05 Maj 2009
 Zobacz profil autora
Ashir



Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kołobrzeg nad Parsętą

Re: Tuningujemy z Jazzmanem swoją klamkę :) Tutorial    

quote:
Originally posted by Jazzman
W celu osiągnięcia lepszego skupienia kulki stosuje się lupy precyzyjne

A gdzie są lupy w karabinie?? kurde już wiem czemu mi tak kijowo strzela karabin... nie mam lupy i nie widzę gdzie dokładnie lecą kulasy... hmmm Laughing Laughing Laughing Laughing
quote:
Originally posted by Jazzman

Większość naszych zębatek jest wykonana ze stali, słabszej bądź mocniejszej, żeby rozróżnić które moga być lepsze, trzeba było by być, specjalistą c małym laboratorium, tutaj musimy zaufać producentowi.


Nie trzeba być specjalistą ani nie trzeba mieć laboratorium, wystarczy kawałek pilnika i ocenisz twardość stali bez specjalisty Smile
quote:
Originally posted by Jazzman
Przykład: M150 zębatki I.T.U. silnik: Systema Magnum, G&P M140, ICS Turbo 3000, Hummer.


G&P M140 nie pociągnie sprężyny M150 - moje własne doświadczenie Smile


Ostatnio zmieniony przez Ashir dnia Wto 20:27, 05 Maj 2009, w całości zmieniany 3 razy
Post Wto 20:20, 05 Maj 2009
 Zobacz profil autora
Austin
Administrator


Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 605
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Koszalin

   

No powiem ci ze calkiem przejrzyscie i madrze to napisales
Post Wto 20:24, 05 Maj 2009
 Zobacz profil autora
Jazzman



Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 558
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrzyce

   

Ashir. Poprawiłem literówkę Razz
Tak ale piłując zębatkę, zniszczysz ją.
G&P M140 pociągnie M150 jeśli będzie odpowiednie przełożenia, bodajże 9,38. na I.T.U. a nie S.T.U. bo ty masz S.T.U.
A jeśli porównujesz Magnum do M140 to jest tutaj wielka różnica.


Ostatnio zmieniony przez Jazzman dnia Śro 8:01, 06 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
Post Śro 7:59, 06 Maj 2009
 Zobacz profil autora
Ashir



Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kołobrzeg nad Parsętą

   

Dziwne bo silniki mają takie same zębatki i kombinowałem na 1000 sposobów i jakoś oryginalny silnik G&P nie dał rady przy różnych ustawieniach - dopiero systema to ruszyła, właśnie robiłem kilka różnych testów i uwierz że M140 nie ruszy tej sprężyny. Znaczy się ruszy ale na 20 sekund. Po za tym nie wiem jak sobie nazwałeś zębatki ale te które ja posiadam to wysoka półeczka z Prometeusa i M150 ciągną sobie spokojnie Smile Cóż już teraz możemy gdybać ponieważ GB już nie stanowi dla mnie tajemnic Smile więc mówię Ci od razu że jak sama nazwa wskazuje że silnik M140 - czyli maks M140 spring na nim - bynajmniej tak wynika z tego co pisze producent i tak jak napisałem z mojego doświadczenia. Po za tym przełożenia na tych zębatkach są równe zeru czyli praktycznie nie ma przełożeń, raczej ważniejsze jest wypodkładkowanie zębatek i w przypadku GB to tylko dwóch - takie jest moje zdanie, zresztą poskładałem dzisiaj sam sobie GB pierw rozłożyłem na części pierwsze i wszystko hula jak ta lala Wink Będziemy żyć.
Ps. Naprawiam GB - cena do uzgodnienia Wink Razz


Ostatnio zmieniony przez Ashir dnia Śro 14:48, 06 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Post Śro 14:44, 06 Maj 2009
 Zobacz profil autora
Jazzman



Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 558
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrzyce

   

Najwyższa półeczka nie oznacza wysokiego przełożenia. G&P jest słabszy i na I.T.U. pociągnie to spokojnie, a jak chcesz przykład to w moim M249 mam M150 guardera zębatki Guardera I.T.U. i silnik stock A&M (chinol), bez problemu ciągnie nawet jest mniejszy pobór mocy niż na zębatkach org. torque i M130.
Dla porównania, zębatka I.T.U. tłokowa u mnie ma tą samą wielkość zębów napędzanych co zębów które napędzają tłok, przełożenie jest kosmiczne.

A jak naprawiasz GB to wstaw mi w FN FALu M130 Very Happy

BTW. Jak najwyższa półeczka to w końcu co to są za zębatki? Na moje oko to S.T.U. helikalne.


Ostatnio zmieniony przez Jazzman dnia Czw 21:05, 07 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
Post Śro 16:46, 06 Maj 2009
 Zobacz profil autora
Jazzman



Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 558
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrzyce

   

Odpowiedź dla wszystkich którzy boją się grzebać w Gear Boksie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostrzegam jednak że sam umiejętność rozkręcenia i poskładania nie da pewności że replika będzie działała prawidłowo a mam na myśli AGROTUNING czyli wjebaniu sprężyny M150 do stockowego gnata. Parę osób w naszym środowisku jest przykładem Wink I mi też zdarza się coś skopać. Ciekawe pomysły i nie ciekawe piszcie tutaj zanim zepsujecie sobie klamkę.
Post Pon 16:09, 20 Lip 2009
 Zobacz profil autora
koszulkowy



Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 706
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kołobrzeg

   

AGROTUNING = wstaw sobie do karabajnu bateria 11,1 polimerową zamiast bawić się w mosfety lub zebatki szybkostrzelne

wynik zamianst 600 masz 1100 kul na minute , i wszyscy ktorzy dostana lkrzycza potrójne auaaaaaaaa


minus jest taki ze wszystko w srodku sie rozsypuje ale puki tam nie zagladam tego mi nei zal, bo czego nie widac tego nie ma Very Happy
Post Wto 0:28, 21 Lip 2009
 Zobacz profil autora

Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
Forum Jump:
Skocz do:  

Wszystkie czasy w strefie GMT.
Obecny czas to Wto 14:17, 16 Kwi 2024
  Wyświetl posty z ostatnich:      


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB: © 2001, 2002 phpBB Group
Template created by The Fathom
Based on template of Nick Mahon
Regulamin